MIKÄ ON VIALLA? - Jim Cymbala

Kristillisellä seurakunnalla on tänä päivänä suuri kiusaus tehdä sanomastaan niin mukavan, että sen tuli sammuu. ”Niin Johannes vastasi kaikille sanoen: ’Minä kastan teidät vedellä, mutta on tuleva minua väkevämpi, jonka kengänpaulaakaan minä en ole kelvollinen päästämään; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella’ ” (Luuk.3:16).
Me suunnittelemme jumalanpalveluksia, joissa tarjotaan makeisia ja hattaraa. Se ei kuitenkaan laajenna Jumalan valtakuntaa eikä kirkasta Jeesusta. Ihmiset eivät voi tulla Jumalan luokse ilman Pyhän Hengen voimallista työtä.
En koskaan unohda omaa henkilökohtaista kokemustani Jumalan kanssa jo vuosia sitten, kun olin juuri astunut palvelustyöhön. Rukoilin yksin ennen tiistai-illan tilaisuutta. Siihen aikaan kirkkomme oli pienessä, ränsistyneessä rakennuksessa. Tiesin, että rukouskokoukseemme saapuisi korkeintaan kymmenen ihmistä sinä iltana. Olin rukoillut, että Jumala vetäisi lisää ihmisiä seurakuntaan ja innostaisi seurakuntalaisia.
Kun rukoilin, Pyhä Henki toimi. Hän meni suoraan sydämeni ytimeen ja näytti sanovan: ”Pääongelma ei ole ihmisten puute ja heidän hengellinen epäkypsyytensä. Sinä siinä tarvitset muutosta. Sinulta puuttuu myötätuntoa ihmisiä kohtaan etkä sinä rakasta heitä sillä tavalla kuin Minä haluaisin. Epävarmuutesi tähden haluat vain jotenkin päästä tilaisuuden loppuun”.
Puhu tulesta! Puhu läpipääsemisestä! Sitä ei ollut helppo kuunnella. Lopulta päädyin kasvoilleni Jumalan eteen. Olin tullut pyytämään Jumalaa auttamaan minua kaikkien seurakuntalaisten ongelmissa. Sen sijaan Hän lävisti minun ongelmani.
Kun Pyhä Henki toimii elämässämme, Hän estää meitä tarttumasta pinnallisiin tekosyihin ja päästää meidät niistä asioista, joilla haluamme leikkiä.  Tuli polttaa kaiken väärän ja johtaa meidät totuuteen.
Jim Cymbala aloitti Brooklyn Tabernaclessa alle kahdenkymmenen seurakuntalaisen kanssa pienessä, surkeassa rakennuksessa kaupungin vaikeassa osassa. Koska hän oli paljasjalkainen brooklynilainen, hänestä on tullut sekä David että Gary Wilkersonin pitkäaikainen ystävä.