TURVAPAIKKA HÄDÄN HETKELLÄ

Vakavamieliset uskovat ovat kyselleet minulta: “Keneen me uskomme? Olen lukenut monien pastoreiden kirjoittamia kirjoja vuosien saatossa. He tuntuvat olevan varmoja siitä, että loppu on käsillä. Uudelleen ja uudelleen he ovat olleet väärässä. Luulenpa, että jotkut vain yrittivät myydä kirjansa, kun toiset uskoivat Jumalan todella sanovan heille, että loppu on käsillä.”
Väliin olen ollut täysin murtunut Jumalan edessä ja huutanut Hänelle kovaan ääneen: ”Herra, monta vuotta olen saarnannut, että tuomio on jo ovella. Olen jakanut varoituksia tulevasta talouskriisistä. Näen kuitenkin tapahtuvan täysin päinvastaista.  Näen Amerikan menestyvän ja etenevän iloisesti tiellään, tappaen samaan aikaan vauvoja kohtuihin, liukuen saastan kuiluihin ja työntäen sinut ulos kaikista instituutioista. Kuinka kauan, Herra?”
Jeremia käytti vuosia vielä tapahtumattomien asioiden profetoimiseen. Minusta tuntuu, kuin sielussani palaisi sama tuli kuin Jeremialla ja olen aina vain varmempi, että Jumala on ”kääntänyt kasvonsa” tätä kansakuntaa vastaan sen verenvuodatuksen ja ylimielisyyden takia Hänen nimeään kohtaan. Pian Hänen tuomionsa tulee!
Toisaalta kiitän Jumalaa monista lupauksista Hänen Sanassaan suojella ja siunata kansaansa kaikissa myrskyissä ja niiden läpi.  Jumalan rukoilevan kansan ei ole syytä pelätä, eikä meidän pidä huolestua ja pälyillä arkana.
”Niin Herra on sorretun linna, linna ahdingon aikoina. Ja sinuun turvaavat ne, jotka sinun nimesi tuntevat; sillä sinä et hylkää niitä, jotka sinua etsivät, Herra”(Ps.9:9- 10).