JUMALA PITÄÄ SINUSTA HUOLEN

Minulla on lyhyt sanoma niille, jotka juuri nyt kokevat kivuliasta, yli voimien käyvää tilaa elämässään. En puhu niille, jotka nyt nauttivat lepoaikaa kärsimyksestä, niille, jotka eivät tunne minkäänlaista kipua tai surua. Kiitos Jumalalle tuollaisista hiljaisen levon ajoista.
Usein saan vastaanottaa kirjeitä Jeesuksen kallisarvoisilta seuraajilta, jotka elävät uskomattomassa sisäisessä murheessa ja kriisissä: avioero, lapset huumeissa tai vankilassa, aviopuolison kuolema. Eräs Herraa syvästi rakastava nainen suree lastensa kuolemaa, jotka menehtyivät tulipalossa. Eräs pastori suree vaimoaan, joka jätti hänet ja hänen lapsensa lesborakastajansa tähden.
Minulla on sanoma teille hurskaat ihmiset, jotka kärsitte. Psalmissa 40 Daavid rukoili: ”Sillä lukemattomat vaivat minua saartavat… Kelvatkoon sinulle, Herra, pelastaa minut, Herra, riennä minun avukseni”(Ps.40:12 - 13). ”Iloitkoot ja riemuitkoot sinussa kaikki, jotka sinua etsivät … Minä olen kurja ja köyhä, mutta Herra pitää minusta huolen. Sinä olet minun apuni ja pelastajani; minun Jumalani, älä viivy” (Ps.40:16 - 17). 
Yksi jakeen 17 osa on niin siunannut ja lohduttanut minua: ”Herra pitää minusta huolen”. Kuvittele tätä! Herra, joka loi kaiken, maailmankaikkeuden Jumala pitää minusta huolen. Nytkin hätäsi hetkellä Hän pitää sinusta huolen.
Kun Israel oli pakkosiirtolaisuudessa Babyloniassa, murehtimassa kotiensa ja perheidensä menettämistä, Jumala lähetti heille sanan Jeremian kautta: ”Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon” (Jer.29:11). Jumala sanoi siis kansalleen: ”Painajaisunesi päättyvät. Minulla on vain hyviä, rakastavia ajatuksia teitä kohtaan. Jos siis etsitte Minua kaikesta sydämestänne, löydätte Minut”.
Vuodata sydämesi Herralle. Hän pitää sinusta huolen!