SELVÄ OHJAUS

Useimmat kristityt eivät kuuntele Jumalaa. He menevät vain puhumaan Hänelle! Kuitenkin Raamattu ilmaisee, että Jumalan käyttämät ihmiset oppivat jäämään Hänen läsnäoloonsa, kunnes he kuulivat Häneltä sanan.
Raamattu on hyvin selkeä siinä, että Herra tahtoo puhua jokaiselle meistä: ”Ja sinun korvasi kuulevat takaasi tämän sanan, milloin poikkeatte oikealle tai vasemmalle: "Tässä on tie, sitä käykää"(Jes.30:21).
 Kun eräs leukemiaa sairastanut pikkutyttö läheni kuoleman ovea, hän taisteli kuolemisen ajatuksen kanssa. Sitten, eräänä aamuna, kun hänen äitinsä tuli hänen huoneeseensa, tytön kasvot loistivat onnellisuutta.
”Mitä on tapahtunut sinulle?” äiti kysyi.
”Enkeli tuli minun luokseni ja sanoi, että lähtisin matkalle”, tyttö vastaasi. ”Sitten Jumala tuli ja otti minua kädestä ja vei minut kanssaan kauniin puutarhan halki. Hän kertoi minulle, että olisin siellä hänen kanssaan huomenna.”
Jumala puhui tälle pikkutytölle ja otti pois kaiken pelon hänen sydämestään. Kun hän sitten lähti olemaan Jumalan kanssa, seuraavana päivänä, hänellä oli täydellinen rauha.
Kerropa, saatko sinä tällaista ohjausta Jeesukselta, kun keskustelet Hänen kanssaan? Kertooko Hän sinulle, mitä sinun tulisi tehdä ja milloin ja miten? Jotkut uskovat eivät Jumalan tekevän mitään tällaista, mutta Jeesus sanoo: ”Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, … ja ne seuraavat minua”(Joh.10:27).
Ainut tapa päästä läpi koetuksistasi on mennä Jeesuksen kanssa kahden ja rukoilla: ”Herra, Sinä olet ainoa maan päällä, joka voi auttaa minua. En lähde mihinkään, ennen kuin kuulen Sinun puhuvan sydämelleni”.
Jumalaa miellyttävä rukous lopettaa kaiken, kaiken toiminnan, kunnes Hänen äänensä kuullaan. Sinä kuulet Hänen puhuvan selvästi sydämellesi sellaisia asioita, kuin esim.: ”Sinun pitää panna asiat järjestykseen sen ja sen ihmisen kanssa.” Tai ”älä kiirehdi asioita! Istu läheisyydessäni ja luota Minuun.”
Jos etsit Häntä ja odotat, Hän antaa sinulle selvän ohjauksen.