KRISTUKSEN KIRKKAUS

Viime viikkoina olen etsinyt Herraa saadakseni Sanan, joka antaisi minulle rauhan kaikkien hermostuttavien huonojen uutisten keskellä.
Kuulin Pyhän Hengen kuiskaavan: David, katsele Kristuksen kirkkautta. Se pitää sinut ankkuroituna rauhaan”.
”Kiitos, Herra”, rukoilin, ”mutta mitä se Kristuksen kirkkaus todella on?”
Minulle Hänen kirkkautensa tulee alas johonkin, mitä tarvitsen ja ymmärrän: rakastavaan armoon. Tämä on enemmän kuin vain Kristuksen armo. Se on Hänen rakastava armonsa, sillä se on Hänen hellä, lempeä rakkautensa.
Hänen kirkkautensa tulee alas johonkin, mitä tarvitsen ja ymmärrän: rakastavaan armoon. Tämä on enemmän kuin vain Kristuksen armo. Se on Hänen rakastava armonsa, sillä se on Hänen hellä, lempeä rakkautensa.
Tämä saattaa olla vain puoli Hänen kirkkaudestaan. Sillä tavalla meidän kuitenkin tulee nähdä Kristus; täsmälleen Taivaallisen Isän kaltaisena, joka on huolehtiva, hellä, rakastava ja kiltti kaikille lapsilleen.
Paavali katseli Hänen kirkkauttaan joka aamu. Tämä Jumalan paljon kärsinyt palvelija heräsi monena aamuna hyvin huolestuneena. Monta kertaa hän oli maahan painettu ja neuvoton. Paavali kohotti sielunsa katselemaan ylös, niin että hän saattoi nähdä Kristuksen kirkkauden, joka merkitsi anteeksiantamusta ja hellää armoa Kristukselta henkilönä. Kun Paavali teki niin, Pyhä Henki uudisti hänet voimalla, jolla hän pystyi kohtaamaan jokaisen päivän.
Jeremia kirjoitti seuraavan profetian sanan: ”Vaan joka kerskaa, kerskatkoon siitä, että hän on ymmärtäväinen ja tuntee minut: että minä, Herra, teen laupeuden, oikeuden ja vanhurskauden maan päällä. Sillä senkaltaisiin minä mielistyn, sanoo Herra ” (Jer.9:24). 
Huomaa aivan ensimmäinen asia Jumalan suosion listassa: laupeus. Hänen sanomansa meille on selvä: ”Meidät on kutsuttu kirkkauteen hänen rakastavaan laupeuteensa”.
Daavid todisti psalmissaan: ”Sinun koskiesi pauhussa syvyys syvyydelle huutaa, kaikki sinun kuohusi ja aaltosi käyvät minun ylitseni. Päivällä Herra säätää armonsa, ja yöllä minä hänelle veisaan ja rukoilen elämäni Jumalaa” (Ps.42:7-8, kursiivi kirjoittajan).