MEIDÄN EI TULE YLLÄTTYÄ

Minun täytyy kysyä sinulta: menetkö Herran luokse rukouksessa, kun myrsky raivoaa? Jos menet, silloin saat voimia, koska mielesi kiinnittyy Taivaallisen Isäsi rakkauteen. Hän jatkuvasti ilmaisee läsnäolossaan sinulle voimaansa ja rohkaisee sinua, että jaksat kaiken läpi.
Ei ole Jumalan tahto, että kukaan Hänen lapsistaan kohtaa tulevia vaarallisia aikoja pelosta lamaantuneena. Oikeastaan raamatullisen profetian ja varoituksien ei pitäisi pelottaa meitä. Jeesuksen sydämen ajatus on sanottu hyvin selvästi tässä:
Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille, niin kuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö” (Joh.14:27).
VAROITUS MEILLE RAKKAUDESSA
Jeesus ennusti, että tulevat tapahtumat maailmassa kuulostavat pelottavilta. Hän puhui sodista, epidemioista, maanjäristyksistä monin paikoin. Hän varoitti kuulijoitaan: ”Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan. Epäoikeudenmukaisuutta on kaikkialla. Vääriä profeettoja ja kristuksia ilmestyy pettäen monet” (ks. Matt.24:3- 41).
HÄN ON KAIKKIEN HERRA
Jeesus ei aikonut panna kannettavaksemme pelon taakkaa. Pikemminkin Hän vain ei halua meidän yllättyvän, kun kauheat myrskyt alkavat. Hän ei halua meidän uskomme joutuvan haaksirikkoon, kun joudumme silmäkkäin uskomattoman kärsimyksen kanssa. Ennen kaikkea, Hän haluaa, että uskomme Herraan, joka on yli kaikkien näiden kauheiden asioiden. Isä, joka rakastaa meitä tarpeeksi varoittaakseen meitä niistä ja varjelee meidät kaiken läpi.