RYÖMI KRISTUKSEN SYDÄMELLE by Nicky Cruz

Kun ajattelen, kuinka hellä ja myötätuntoinen Jumala oli minua kohtaan silloin, kun menin kotiin hautaamaan äitiäni, tunnen Hänen ylitsevuotavaa hyvyyttään ja armoaan. Kun tarvitsin eniten lohdutusta, Hän oli vierelläsi, halasi minua, kuiskasi korvaani: ”Älä huoli, Nicky. Äitisi on luonani”. Löydän suuremman suojan ja lohdutuksen Jumalan käsivarsilla, kuin olen koskaan kokenut maan päällä.

Hätäni hetkellä ryömin Kristuksen sydämelle, ja Hän otti minut syliinsä, niin kuin Hän on aina tehnyt pimeinä ja yksinäisinä hetkinä. Sellainen suhde minulla on Jeesukseen. Sillä tavalla Hän antaa minun tietää, kuin paljon Hän välittää minusta, kuinka Hän välittää kaikista, jotka riippuvat Hänessä. Niistä, jotka rakastavat Häntä ja huolivat Hänet veljekseen.

Tämä muistuttaa minua siitä, kun lapseni olivat pieniä. Usein he leikkivät maton päällä ja saattoivat loukata sormensa leluun. He rupesivat itkemään ja minä menin katsomaan, mitä oli tapahtunut. Kumarruin alas ja ojensin käteni ja sanoin: ”Tule isin luo. Minä puhallan pipiäsi”.

He tapasivat heti ryömiä luokseni, ja antoivat minun nostaa heidät syliini. Sitten pitelin heitä, suutelin heitä ja lohdutin. ”Älä huoli”, kuiskasin heidän korvaansa. ”Isi on tässä. Kaikki on hyvin.”

Tällaista suhdetta Hän haluaa meidän jokaisen kanssa. Sellaista Jumalaa me palvelemme. Hänen myötätuntonsa on syvää ja laajaa ja rajatonta. Hänen rakkautensa on todellista ja yhtä todellista kuin aamukaste tai iltarusko. ”Sinuun, Herra, minä turvaan”, Daavid kirjoitti. ”Ole minulle kallio, jolla saan asua ja jonne aina saan mennä.… Sinä olet minun tukeni syntymästäni saakka, sinä päästit minut äitini kohdusta; sinua minä alati ylistän” (Ps.71:1,3,6).

Daavid ymmärsi, että elämä ei olisi elämisen arvoista ilman Jumalan armoa ja myötätuntoa. Hän ei palvellut vain maailmankaikkeuden Luojaa, vaan hänellä oli suhde rakastavaan ja armolliseen Isään. Se erotti hänet muista kuninkaista ja sen ajan juutalaisista. Se juuri antoi hänelle niin vahvan kokemuksen Jumalasta.

Näin Jumala haluaa kaikkien lapsiensa näkevän Hänet.

__________
Nicky Cruz, kansainvälisesti tunnettu evankelista ja tuottoisa kirjailija, kääntyi Jeesuksen Kristuksen luokse väkivallan ja rikoksen elämästä kohdattuaan David Wilkersonin New Yorkissa v. 1958. Hänen dramaattinen kääntymiskertomuksensa julkaistiin ensi kerran David Wilkersonin kirjassa Risti ja Linkkuveitsi ja myöhemmin hänen omassa suosikkikirjaksi muodostuneessa Juokse poika, juokse.