HYVÄN PAIMENEN JOHTAMANA by Gary Wilkerson

“Mutta palkkalainen, joka ei ole paimen ja jonka omia lampaat eivät ole, kun hän näkee suden tulevan, niin hän jättää lampaat ja pakenee; ja susi ryöstää ja hajottaa ne. …Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut, niin kuin Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän; ja minä annan henkeni lammasten edestä”(Joh.10:12 14- 15).

Kohdatkaamme se tosiasia, että jopa antautuneinkin pastori voi olla palkkapaimen. Hän on joku, johon Hyvä Paimen luottaa, hyväksytty työmies, joka on palkattu huolehtimaan lampaista. Joskus luotettavakin palvelija häviää epätoivoiselle, nälkäiselle sudelle (jollei palvelija ole saanut yliluonnollista rohkaisua, jonka Daavid sai).

Huomattavaa tässä on, että paraskin pastori voi pettää sinut joskus. Hän on sentään ihminen. Hän ei tunne sinua samalla tavalla kuin Hyvä Paimen. Älä nyt ymmärrä minua väärin. Jokainen meistä tarvitsee jumalisen neuvon uskolliselta pastorilta. Joskus me jopa tarvitsemme ammattimaisen sielunhoitajan viisautta. Raamattu sanoo, että neuvonantajien paljous on viisautta. Heihin kuuluvat uskolliset uskonystävämme. Ero Jeesukseen on se, että Hän on aina meitä varten: ”Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä”(Joh.10:11). Hän ei koskaan hylkää sinua, jätä sinua ja Hänellä on aina mielessään sinun parhaasi.

Tunnemme kaikki evankeliumeista tutun tapahtuman, jossa Jeesus kumosi rahanvaihtajien pöydät temppelissä. Se oli kirjaimellinen teko, mutta myös symbolinen. Jeesus kaatoi alhaisen uskonnollisen järjestelmän, julistaen: ”Teidän johtajien kuuluisi olla kansan paimenia, mutta te myytte uhreja mieluummin kuin teette todellisia uhreja Isälle. Minä kaadan teidän järjestelmänne. Minä olen Hyvä Paimen, joka antaa henkensä lammasten edestä. Minä johdatan teidät uskollisesti vihreille niityille, jotka siunaavat ja suojelevat heidän elämänsä.” Jos haluat todellista johdatusta elämässä, koeta päästä tuntemaan Paimenen ääni. Se voi tulla sinulle kuuluvana tai sitten muutoin, mutta aina se tulee Hänen kirjoitetun Sanansa kautta. Tarvitsetko johdatusta elämääsi? Hänellä on sinua varten kaksi sanaa: ”Seuraa minua”. Pidä katseesi Jeesuksessa. Keskity Hänen Sanaansa ja tottele sitä. Sinä voit luottaa Häneen, että Hän johtaa sinut lupaamaansa rikkaaseen ja yltäkylläiseen elämään.