JUMALAN SUUNNITELMA SINUA VARTEN

Kun Uusi Liito solmittiin, Taivaallinen Isä ja Hänen Poikansa näkivät etukäteen, että monet hylkäisivät Kristuksen. He kävisivät vähitellen penseiksi tai kylmiksi, lopulta langeten kokonaan pois uskosta. Niinpä Isä ja Poika tekivät sopimuksen: Jos joku lammas joutuisi eksyksiin tai lähtisi omille teilleen, Jeesus menisi sen perässä ja toisi sen takaisin laumaan.

On totta, että tuore parantavien vesien virtaus voi tuoda kuolleen inhimillisyyden takaisin elämään. ”Nämä vedet... tulevat mereen; niiden jouduttua mereen vesi siinä paranee”(Hes.47:8). Kun Jumalan parantava vesi alkaa virrata, joka puolella alkaa tulla esiin vihreätä: ruohoa siellä, pieni taimi täällä. Pian kukoistaa kokonainen puutarha.

Rakas pyhä, Jumala yhäti kaipaa sinua, ja Hänellä on edelleen suunnitelma sinua varten. Oikeastaan voit alkaa koko elämäsi uudestaan tänään. Hän lupaa asettaa ennalleen kaiken, mikä on syöty ja tuhlattu elämässäsi, oli sitä kestänyt sitten kuinka kauan tahansa. ”Minä korvaan teille ne vuodentulot, jotka heinäsirkka… söivät”(Joel 2:25).

Olet ehkä vielä Hänen asuinsijansa, opit edelleen Hänen salaisuuksiaan ja saat Häneltä ilmestyksiä. Tämä on tie takaisin: Tunnista, missä olet lyönyt Hänet laimin. Myönnä, että olet ollut liian kiireinen, ettei sinulla ole ollut aikaa Hänelle vaan kaikelle muulle. Tunnusta, ettet ole kuunnellut, kun Hän on kutsunut sinua: ”Heräjä sinä, joka nukut, ja nouse kuolleista, niin Kristus sinua valaisee!" (Ef.5:14).

Rukoile Häntä nyt: ”Jumala, paranna minut. Herätä minun sieluni, Havahduta minut tästä uneliaisuudesta. Haluan muuttua. Tiedän, että Sinun pitää tehdä työsi minussa, Herra. Minä ikävöin sinun tuoretta kosketustasi”.

Jeremia näyttää meille, minkälainen Jumalan sydän on niitä kohtaan, jotka ovat lyöneet Hänet laimin ja unohtaneet Hänet. ”Palaja, sinä luopiovaimo Israel, sanoo Herra. Minä en enää synkistä teille kasvojani, sillä minä olen armollinen, sanoo Herra.. Ainoastaan tunne rikoksesi… Palatkaa takaisin, te luopuneet lapset, sanoo Herra, sillä minä olen ottanut teidät omikseni… Minä parannan teidän luopumuksenne"(Jer.3:12- 14, 22).

Jumala sanoo sinulle: ”Lapseni, Olin vihainen sinulle vain pienen hetken. Minä annoin sinut tyhjyytesi ja yksinäisyytesi varaan. Nyt aion asettaa ennalleen kaikki, mitä paholainen on tuhonnut”.