RIEMULLA VYÖTETTY

On vain yksi tapa ilahduttaa sydämesi ja pysyä iloisena. ”Minun sieluni janoo Jumalaa, elävää Jumalaa. … Kyyneleeni ovat minun ruokani päivin ja öin… Näitä minä muistelen ja vuodatan sydämeni… Miksi murehdit, minun sieluni, ja olet minussa niin levoton? Odota Jumalaa. Sillä vielä minä saan häntä kiittää hänen kasvojensa avusta”(Ps.42:2 -5). Tämä on Jumalan sanoma kaikille, jotka ”murehtivat”, kaikille, jotka ovat suruissaan, lyötyjä, masentuneita, lannistettuja ja ilottomia.

Miksi olen masentunut? Miksi olen surullinen ja murheissani? Miksi olen hämmentynyt? Miksi murehdin? Daavid ei edes yritä vastata näihin kysymyksiin psalmissaan. Hän vain sanoo: ”Panen toivoni Jumalaan! Hän on minun apuni”

Niille, jotka kärsivällisesti odottavat Jumalaa ”Herra säätää armonsa, ja yöllä minä hänelle veisaan”(Ps.42:8).

Jumala on käskenyt selvästi, että meidän tulee palvella Häntä iloiten. 5 Moos.28:ssa me luemme kaikista kirouksista ja sairauksista, jotka tulevat epäuskoisten osaksi: ”Kaikki nämä kiroukset tulevat sinun päällesi, vainoavat sinua ja saavuttavat sinut, kunnes tuhoudut, koska et kuullut Herran, sinun Jumalasi ääntä etkä noudattanut hänen käskyjänsä ja säädöksiänsä, jotka hän on sinulle antanut. …Koska et palvellut Herraa, sinun Jumalaasi, ilolla ja sydämen halulla, kun sinulla oli yltäkyllin kaikkea”( 5 Moos.28:45 -47).

Jumala sanoo: ”Sinä olet kohdistanut huomiosi pieneen harmiin, johonkin väärään asiaan ja sillä lailla unohtanut kaikki siunaukset ja ihmeelliset asiat, joita olen tehnyt sinua varten.”

Kristus muuttaa sinun toivottomuutesi riemuitsemiseksi ja vaatettaa sinut ilolla, jos haluat vapauttaa uskosi Häneen.”Sinä muutit minun murheeni ilokarkeloksi, sinä riisuit minun surupukuni ja vyötit minut riemulla”(Ps.30:11).