JUMALA EI OLE KOSKAAN HYLJÄNNYT MINUA by Nicky Cruz

Ikävöitkö Jumalan suurien tekojen tekemistä? Sitä, että voit palvella ja rakastaa Häntä viimeiseen hengenvetoosi asti? Haluatko Jumalan määrittelevän itsellesi kunniakkaan tulevaisuuden?

Lakkaa sitten yrittämästä tehdä sitä itseksesi. Älä yritä valita elämäsi polkua ja sitten pyytää Jumalaa siunaamaan sen. Sen sijaan, vietä aikaa tutustumalla Häneen. Opi istumaan Hänen läsnäolossaan. Palvo Häntä runsaasti. Ylistä Häntä ja rakasta Häntä koko sielusi syvyydestä. Tottele Häntä, aivan pienimpään yksityiskohtaan asti. Rukoile ja mieti Hänen Sanaansa. Pidä arvossa luomisen kirkkautta!

Opi kohdistamaan ajatuksesi Jumalaan ja Häneen yksin. Silloin Hän huomaa.
Yhden totuuden tiedät varmaan: Jumalalla on sopimus valmiina sinua varten, erityinen suunnitelma ja tarkoitus sinun tulevaisuuttasi varten. Se on kunniakkaampi, kuin osaat koskaan kuvitella omasta päästäsi. Jos Hän ei ole laskenut tätä sopimusta sydämellesi, se on vain siksi, ettet ole vielä valmis siihen. Hän odottaa sinua, valvoen. Ikävöiden saada jakaa tämän näyn sinun kanssasi ja auttaa sinua ottamaan se omaksesi. 

Kun olin nuori mies vähän yli kahdenkymmenen, hämmentyneenä tulevaisuuden suhteen, en olisi koskaan voinut kuvitella suunnitelmia, jotka Jumalalla oli minun elämälleni. Olin vain nuori mies, rakastunut Jeesukseen. Kaipasin vain saada viettää lopun elämääni Hänen läsnäolossaan. Minulla ei ollut aavistustakaan siitä. En aavistanut Hänellä olevan sopimusta valmiina minua varten. Ei sitä, että Hänellä oli hyvin voimallinen tarkoitus elämälleni.

Minä rakastin Jeesusta intohimoisesti ja olin päättänyt totella Jumalaa, pani Hän tehtäväkseni sitten mitä vain. Niinpä hyväksyin Hänen sopimuksensa, vähä kerrassaan, päivä päivältä, kuukausi kuukaudelta. Yritin parhaani pysyä uskollisena eikä Jumala koskaan pettänyt minua.

__________
Nicky Cruz, kansainvälisesti tunnettu evankelista ja tuottoisa kirjailija, kääntyi Jeesuksen Kristuksen luokse väkivallan ja rikoksen elämästä kohdattuaan David Wilkersonin New Yorkissa v. 1958. Hänen dramaattinen kääntymiskertomuksensa julkaistiin ensi kerran David Wilkersonin kirjassa Risti ja Linkkuveitsi ja myöhemmin hänen omassa suosikkikirjaksi muodostuneessa Juokse poika, juokse.