AIKA VIRVOITTUA

Jumalan Sana on täynnä kertomuksia suurista miehistä, jotka löysivät itsensä omien keinojensa ja voimiensa lopussa. Saarnaan sanomaa, jonka nimi on ”Jumalan mieheksi tuleminen”, kolmesta asiasta, jotka Jeesus kohtasi Getsemanen puutarhassa: tuskan malja, epävarmuuden hetki ja erilleen joutumisen yö. Kaikki Jumalan miehet ja naiset ovat käyneet läpi nämä.

Ehkä olet itse aiheuttanut tämän hetkisen kärsimyksesi. Kuinka monet vaimot kärsivät nyt, koska menivät naimisiin miehen kanssa, josta Jumala varotti heitä? Kuinka moni lapsi särkee vanhempainsa sydämet, vieden heidät aivan loppuun? Niin monet ovat epätoivoissaan Aidsin ja muiden tautien vuoksi, jotka ovat aiheutuneet aiemmista synneistä. Nyt on aika siirtyä eteenpäin siitä, mikä aiheutti sinun vaikeutesi, ja särkyä, parannukseen ja uskoon. On aika ottaa vastaan Pyhältä Hengeltä uusi voimaruiske ja uudistua ja virvottua!

Jos sinun sydämesi tuntee Jumalan mielen mukaista murhetta ja sinä rakastat Häntä, saatat olla alamaissa, mutta ei Hän anna sinun mennä pois. Vaeltaessaan parannuksessa Daavid sanoi uskoen: ”Sillä sinä annat minun lamppuni loistaa; Herra, minun Jumalani, valaisee minun pimeyteni. Sinun avullasi minä hyökkään rosvojoukkoa vastaan; Jumalani avulla minä ryntään ylitse muurin. Jumalan tie on nuhteeton, Herran sana tulessa koeteltu. Hän on kaikkien kilpi, jotka häneen turvaavat. Sillä kuka muu on Jumala kuin Herra, ja kuka pelastuksen kallio, paitsi meidän Jumalamme - se Jumala, joka minut voimalla vyöttää ja tekee minun tieni nuhteettomaksi, tekee minun jalkani nopeiksi niin kuin peurat ja asettaa minut kukkuloilleni, joka opettaa minun käteni sotimaan ja käsivarteni vaskijousta jännittämään! Sinä annat minulle pelastuksen kilven, ja sinun oikea kätesi minua tukee; sinun laupeutesi tekee minut suureksi. Sinä annat minun askeleilleni avaran tilan, ja minun jalkani eivät horju. Sinä vyötät minut voimalla sotaan, sinä painat vastustajani minun alleni”(Ps.18:28 – 36, 39).

Jumala lupasi voidelluilleen voimansa: ”Kiitetty olkoon Herra, sillä hän on kuullut minun rukousteni äänen. Herra on minun voimani ja kilpeni; häneen minun sydämeni turvasi, ja minä sain avun. Siitä minun sydämeni riemuitsee, ja veisuullani minä häntä ylistän. Herra on kansansa väkevyys, hän on voideltunsa pelastus ja turva. Pelasta kansasi ja siunaa perikuntasi; kaitse heitä ja kanna heitä iankaikkisesti”(Ps.28: 6-9).

Jos korotat äänesi ja rukoilet, Hän vuodattaa voimansa sinuun: ”Sinä päivänä, jona minä huusin, sinä vastasit minulle; sinä rohkaisit minua: minun sieluni sai voiman. Vaikka minä vaellan ahdistuksen keskellä, niin sinä virvoitat minut. Sinä ojennat kätesi minun vihamiesteni vihaa vastaan, ja sinun oikea kätesi auttaa minua”(Ps.138:3,7).