ANNA HÄNEN OLLA SINUN KAIKKESI

Vuosia sitten seisoin alttarin ääressä vaimoni kanssa ja kuulin isäni (joka oli pappina) kysyvän Qweniltä: Tahdotko ottaa Davidin lailliseksi aviomieheksesi?” Me vannoimme toisillemme valan, kumpikin sanoen: ”Tahdon”. Qwen on rakastanut minua tuhansilla tavoilla, ei koskaan paremmin, ei koskaan enemmän, kuin että hän antoi minun olla isäntä talossa. Kesti vähän aikaa, ennen kuin hän oppi astumaan syrjään ja antamaan minun olla ”aviomies”, erityisesti kun en ole kovin käytännöllinen. Hän oppi kuitenkin rohkaisemaan minua tahdikkaasti täyttämään tämän roolin.

Jumala tarkoitti miehen ja vaimon kuvastamaan Hänen suhdettaan meihin, morsiameensa: ”Sillä hän, joka sinut teki, on sinun aviomiehesi, Herra Sebaot on hänen nimensä, sinun lunastajasi on Israelin Pyhä, hän joka kaiken maan Jumalaksi kutsutaan”(Jes.54:5). Me olemme ”morsian, miehellensä kaunistettu”(Ilm.21:2). Jeesus ei kuitenkaan ole niin kuin maalliset aviomiehet. Kun Hän sanoo: ”Minä tahdon”, Hänellä on kaikki valta ja kunnia nähdä sen tapahtuvan. Voit löytää Herramme valat rakkaalleen kaikkialla Hänen Sanassaan.

Meidän rakkautemme Häntä kohtaan hyväksyy sen, lepää siinä, ja antaa Jeesuksen olla meille Jumala. Tässä muutamia Hänen valoistaan, jotka Hän on vannonut kaikille, jotka sitoutuvat rakastamaan ja olemaan uskollisia Hänelle.

”Minä nostan, minä kannan ja pelastan”(Jes.46:4). ”Unhottaako vaimo rintalapsensa… Ja vaikka he unhottaisivatkin, minä en sinua unhota”(Jes.49:15). ”Hänellä on paljon anteeksiantamusta” (Jes.55:7). ”Minä… minä parannan hänet… ja annan jälleen lohdutuksen hänelle ja hänen surevillensa”(Jes.57:18). ”Ennen kuin he huutavat, minä vastaan, heidän vielä puhuessaan minä kuulen”(Jes.65:24). ”Sillä hän itse on sanonut: ’En minä sinua hylkää enkä sinua jätä’ "(Hebr. 13:5)

Jeesus on meidän vanhurskautemme, terveytemme, vapautuksemme, meidän pelastuksemme kallio, jokapäiväinen leipämme, lohdutuksemme, huolehtijamme, meidän vahva käsivartemme, puolustajamme, valomme, ilomme, rauhamme, meidän kaikkemme hädän hetkellä. Anna Hänen olla sinulle Jumala. Älä pelkää äläkä yritä ratkaista asioita itseksesi. Näytä Hänelle, että sinä luotat Hänen voimaansa.