HÄN ANTOI MINULLE OPPITUNNIN

Luulin, että minulla oli hyvä idea julistustyöhöni, mutta en tainnut kysyä neuvoa Herralta, kun olin lähtenyt liikkeelle. tuloksena oli, että saatoin aikaan viiden tuhannen dollarin velan, jota en pystynyt maksamaan takaisin. (Nykypäivän taloustilanteessa summa on viisinkertainen).

Epätoivoissani aloin ottaa todesta kaikkia Raamatun kohtia, joissa sanotaan: ”Jumala pitää huolta kaikista tarpeistasi.” Sitten yhtenä päivänä rukoillessani, kuulin kauniin äänen sanovan minulle: ”David, mene huomenna Chester Streetille puolenpäivän aikaan ja kulje kadun vasenta reunaa. Mies tulee vastaan antaen sinulle kirjekuoren, jossa on viisi tuhatta dollaria. Tämä mies on minun enkelini ja hän laittaa kirjekuoren sinun käteesi.”

Ajattelin: ”Kiitos Herra, Sinä olet todella uskollinen” Seuraavana päivänä puolen päivän maissa kuljin Chester Streetillä ja odotin. Tämä oli 1200 asukkaan kaupunki eikä kukaan kävellyt katuja pitkin päiväsaikaan, koska kaikki olivat työssä. Niinpä en pitkään aikaan nähnyt yhtään ainoaa sielua. Askelsin katua edestakaisin melkein tunnin verran ihmetellen: ”Missä hän on, Herra?”

Lopulta menin epätoivoisena kotiin ja rukoilin: ”Herra, miten saatoit pettää minua sillä lailla? Mitä minä nyt teen? Anna, Isä anteeksi, etten luottanut sinuun. Panen koko tämän asian nyt sinun käsiisi.”

Muutaman päivän kuluttua eräs seurakuntamme miesjäsen soitti minulle: “Kuulin tarpeestasi ja tiedän erään, joka voisi auttaa. Hän on uskova pankkiiri, joka asuu toisessa kaupungissa. Mikset soita hänelle?”

Otin yhteyttä pankkiiriin ja hän teki jotakin, mikä oli noina päivä ennen kuulumatonta. Hän antoi minulle takaamatonta lainaa viisi tuhatta dollaria ja sanoi: ”Voit maksaa takaisin viiden kymmenen dollarin kuukausierissä”.

Jumala korjasi tilanteeni. Sen kautta hän antoi minulle tämän oppitunnin: ”David, olisin voinut lähettää enkelin antamaan sinulle rahaa, mutta halusin sinun oppivan jotakin, koska rakastan sinua. Jos en olisi opettanut tätä, tekisit edelleen tyhmiä ratkaisuja ja olisit ehkä sadan tuhannen dollarin veloissa.”

Opin siis, että en voi odottaa enkelin ilmestyvän yhtäkkiä auttamaan minua ulos omista vastuuttomista valinnoistani, vaikka minun pitääkin luottaa siihen, että Herra voi tehdä mahdottomia.