AVAA MINUN HUULENI by Gary Wilkerson

Daavid kirjoittaa: “Minä tahdon opettaa väärille sinun tiesi, että syntiset sinun tykösi palaisivat. Herra, avaa minun huuleni, että minun suuni julistaisi sinun kiitostasi”(Ps.51:13, 15).

Kun Jumala sytyttää meihin tulen, sen tarkoituksena ei ole vain oma hyötymme. Sen tarkoitus on sytyttää meissä into paikkakuntamme ja koko maailman kadotettujen tähden. Jos annamme tämän liekin palaa meissä, se pakottaa meidät viemään hyvää sanomaa oman seurakuntamme muurien ulkopuolelle. Me tajuamme: ”Sisimmässäni palava tuli ei saa sammua. Voi minua, jos pidän sen vain itselläni.”

Jos olemme saaneet henkilökohtaisen puhdistuksen Jumalalta ja täyttyneet päättäväisestä nälästä saada hänen elämänsä sisimpäämme, emme yksinkertaisesti pysty pitämään intoa sisällämme. Tämä panee meidät huutamaan hänen ylistystänsä koko maailmalle. Parhaita ylistäjiämme sunnuntaisin ovat, ne, jotka huutavat: ”Kiitos, Jeesus, että minun työtoverini istuu vieressäni penkillä ja saa kokea sinun ihmeellistä rakkauttasi.”

Jos meillä ei ole tällaista tulta sisimmässämme, ei meihin vaikuta voimallisemmatkaan jumalanpalvelukset. Taivaallisia liekkejä voi levätä päidemme päällä, ja me voimme langeta kasvoillemme Jumalan pelosta, mutta ne eivät osoita helluntain voimaa. Niin kauan kuin herätys pysyy seurakunnan sisällä, se ei ilmeisestikään ole herätystä. Jos todellinen tuli palaa, se kyllä ajaa meidät luomaan uutta tulta omassa kaupungissamme. Rukouksemme pitää olla: ”Jumala, jos aiot koskettaa kipinälläsi minua, vaikuta minussa, että puhun syntisille. Voitele minut opettamaan heille rakkaudestasi. Lähetä minut syrjäteille Jeesuksen vaativa rakkaus sydämessäni.”

Jos Jumalan Pyhän Hengen tuli toimii elämässäsi, tiedät, ettei elämäsi ole enää vain kipinä vaan soihtu.