ÄLÄ OTA MINULTA POIS PYHÄÄ HENKEÄSI by Gary Wilkerson

Psalmista Daavid kirjoittaa: ”Älä heitä minua pois kasvojesi edestä, äläkä ota minulta pois Pyhää Henkeäsi”(Ps.51:11). Tiedämme, että Jumala on kaikkialla läsnä, mutta hänen tuntuva läsnäolonsa on jotakin aivan toista. Sen tähden niin monet ylistysillat aloitetaan lauluilla, joissa pyydetään Pyhää Henkeä tulemaan alas tekemään läsnäolonsa tuntuvaksi. Daavid sanoo tässä: ”Herra, minä tarvitsen sinun läsnäoloasi, ei vain tänään vaan huomenna. En tahdo halventaa sitä, koska en halua kääntyä penseyden tielle. Hyvä Jumala, älä ota minulta Pyhää Henkeäsi. Pysy luonani silloinkin, kun lopetan sinun ylistämisesi.”

Kaikkihan me tiedämme, mitä se tarkoittaa. Seurakunnassa ja toistemme yhteydessä saatamme tuntea Jumalan läsnäolon. Sisäiset kipinät lentelevät, tuovat tunnun tuoreesta, uudesta elämästä, ja me itkemme pyytäen Jumalaa koskettamaan meitä samalla tavalla päivän jokaisena hetkenä. Kuitenkin kipinät sammuva, kun päivät kuluvat ja meitä pommitetaan työn vaatimuksilla, perhevelvollisuuksilla ja laskuilla, jotka kuluttavat ja hämmentävät meitä.
Minä joudun joka syksy tähän kehään, kun meidän työntekijöillämme on ns. ODOTUS (EXPECT) - konferenssi. Minua puhuttavat ja liikuttavat hurskaat johtajat, jotka puhuvat täällä. Heidän voimalliset saarnansa vievät minut polvilleni. Silti minä viime syyskuussa rukoilin rohkeasti Jumalalta: ”Herra, jos et aio pitää huolta kipinästä, älä anna minulle sitten mitään”.

Olin väsynyt vuoristorataan, siihen, että olin saanut kipinän, mutten liekkiä, joka olisi pitänyt sitä elossa. Niinpä oli vuorenhuipulla yhtenä viikkona, puisevassa työssä seuraavana. Niinpä pyysin: ”Jumala, minkä liekin sytytätkään minuun, anna sen aina vain kasvaa. Anna minulle uskollinen henki, niin kuin Daavid sanoi. Jos annat minulle kipinän, muuta se soihduksi.” Jumala on pitänyt yllä liekkiä näiden viimeisten kuukausien ajan.

Seurakunnalla, jota johdan, on nyt pastori, joka palaa rukouksessa laumansa puolesta. En ehkä voi viedä jokaista heistä kahville tai pelaamaan golfia, mutta minulla on uskollinen henki, joka rukoilee heidän puolestaan päivin ja öin nähdäkseni, että heidän elämästään tulee juuri niin suurta kuin voi, Jeesukselle.