MITÄ HAET SEURAKUNNASTA?

Ehkä haet seurakuntaa, jossa lapsesi saavat opetusta sunnuntaiaamuisin. Tai ehkä etsit todellista yhteyttä, olet hyvän ylistyksen ja palvonnan nälässä. Voit myös haluta jonkun muun elämäsi tarpeen täyttymistä.

Anna minun sanoa Jumalan todellisesta seurakunnasta tämä: Raamattu sanoo, että sinut on asetettu olemaan Herran kuninkaallisen papiston jäsen. Niin juuri, olet paimen, julistaja, evankelista, ja todellisen seurakunnan perusta on kotonasi.

Raamattu sanoo hyvin selvästi, että jokainen uskova on kutsuttu jumalalliseen Saadokin pappeuteen: ” Mutta ne leeviläiset papit, Saadokin jälkeläiset, jotka hoitivat minun pyhäkössäni suoritettavat tehtävät silloin, kun israelilaiset olivat eksyneet minusta pois, he saavat lähestyä minua, palvella minua ja seisoa minun edessäni uhraamassa minulle rasvaa ja verta, sanoo Herra, Herra. He saavat tulla minun pyhäkkööni ja saavat lähestyä minun pöytääni, palvellen minua ja hoitaen minulle suoritettavat tehtävät”(Hes.44:15- 16).

Sinun ei tarvitse mennä Raamattukouluun tai laittaa ordinaatiopapereitasi (pappisvihkimyksen todistusta) seinällesi ollaksesi osana Jumalan kuninkaallista papistoa. Jokainen, joka on peseytynyt Jeesuksen veressä, on myös korotettu Herran papiksi.

Minä kasvoin perheessä, jossa vaalittiin ns. perhealttaria. Isäni uskoi, että Hebrealaiskirjeen kehotus olla jättämättä omaa seurakuntakokousta tarkoitti myös perheitä. Siksi me emme jättäneet kokoontumatta perhealttarin ääreen.

Jos sisarukseni ja minä olimme ulkona leikkimässä kavereidemme kanssa, tulimme heti sisään, kun oli perhealttarin aika ja vanhempamme huusivat pihalle: ”Rukoushetki”. Jokainen naapurustossa tiesi, että Wilkersonit olivat menossa perhealttarin ääreen.

Isäni otti onnellisena papin ja paimenen tehtävän kodissamme. Entä sinä? Oletko tutkinut sydäntäsi oman perheesi pappeudesta?