PAREMPAA KUIN HELLUNTAI

Johannes Kastaja ei koskaan päässyt helluntaihin saakka! Hän ei nähnyt tulisia liekkejä eikä kuullut valtavaa tuulispäätä. Hän ei nähnyt Jerusalemin järisevän eikä ihmisjoukkojen kääntyvän parannukseen. Johannes sanoi kuitenkin, että hänen ilonsa oli täydellinen! Hän oli kuullut jotakin parempaa kuin tuulispään huminaa, parempaa kuin hyvät uutiset, parempaa kuin iloitsevan morsiamen äänen. Hän oli kuullut Vapahtajan äänen.

”Jolla on morsian, se on ylkä; mutta yljän ystävä, joka seisoo ja kuuntelee häntä, iloitsee suuresti yljän äänestä. Tämä minun iloni on nyt tullut täydelliseksi”(Joh.3:29).

Johannes sai maistaa Jeesuksen seuraajan suurinta iloa. Hän sanoi: ”Seisoin paikallani ja kuulin hänen puhuvan minulle. Hänen äänensä sai sydämeni hypähtämään, kun hän puhui minulle henkilökohtaisesti.. Minä kuuntelin Herraani. Se on iloni, vain kuulla hänen äänensä”.

Johannes saattoi sanoa: ”Minä rakastin häntä ja polvistuin hänen jalkojensa juureen. Sanoin hänelle, kuinka arvoton olin. Kuitenkin iloni ei ole siinä, mitä minä sanoin hänelle, vaan siinä, mitä hän sanoi minulle. Minä kuulin hänen puheensa ja iloitsen vain juuri sen äänen kuulumisesta”.

Jotkut opettavat, ettei Herra enää puhu ihmiselle paitsi kirjoitetun Sanan kautta. He eivät voi uskoa, että se pieni hiljainen ääni vieläkin voisi johtaa ja siunata heitä.

Jeesus sanoi: ”Minun lampaani kuulevat minun ääneni. he kuulevat, kun kutsun heitä, mutta eivät seuraa vierasta ääntä”. Nykyään pelkäämme kaikenlaista väärinkäytöstä, vaikka Jumala ei ole saanut sitä aikaan. Jokainen teeskennelty näky, väärä profetia, väärä johdatus on suoraan ihmisen oman ylpeyden ja omantahdon tulosta. Ihminen käyttää väärin Jumalan kaikkia lahjoja. Hän silti puhuu suoraan niiden sydämelle, jotka haluavat kuulla.

”Sitten kuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta, on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut”(Heb.1:1-2).

”Sentähden, niin kuin Pyhä Henki sanoo: ’Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa, kiusauksen päivänä erämaassa’ ” (Heb.3:7-8).