HYVÄ SANA

Herrallamme on ihmeellinen suunnitelma jokaiselle lapselleen, joka rakastaa häntä. Saatanan hyökkäykset eivät koskaan muuta tuota suunnitelmaa. Jumala tuntee surut ja taistelut ja tuskan, jota saatamme kohdata tänään. Hän kuitenkin tietää myös kaikki ihanat asiat, joita on varannut meidän tulevaisuuteemme. Hän tietää saamamme ilmestyksen, käyttökelpoisuutemme, josta nautimme, näkemämme hedelmän, omistamamme ilon ja rauhan. Hänellä on ”hyvä sana” kaikille, jotka rakastavat häntä.

”Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta”(1 Kor.2:10). Herra haluaa näyttää meille ”hyvän sanansa” siitä, mitä hän on varannut meille. Hänen Henkensä on sanansaattaja, joka tuo hyvän sanoman. Pyhä Henki antaa siivet meidän alas painuneelle hengellemme. Hän tekee sen Jumalan ilmestyksen kautta, ja me lennämme kuin kotkat ulos Saatanan ansasta!

Kuuntele näitä ihmeellisiä sanoja profeetta Jesajan kirjasta:

”Etkö tiedä, etkö ole kuullut: Herra on iankaikkinen Jumala, joka on luonut maan ääret? Ei hän väsy eikä näänny, hänen ymmärryksensä on tutkimaton. Hän antaa väsyneelle väkeä ja voimaa voimattomalle yltäkyllin. Nuorukaiset väsyvät ja nääntyvät, nuoret miehet kompastuvat ja kaatuvat; mutta ne, jotka Herraa odottavat, saavat uuden voiman, he kohottavat siipensä kuin kotkat. He juoksevat eivätkä näänny, he vaeltavat eivätkä väsy”(Jes. 40:28 -31).

Pyhän Hengen työ on rohkaista meitä, ja meidän työmme on vain uskoa hänen toteuttavan sen, mitä Isä on lähettänyt hänet tekemään.

Mene nyt salaiseen kammioosi, vaikka olisit lannistunut, ja hiljenny Herran edessä. Jos sinulla ei ole voimaa puhua, voit ojentaa kätesi häntä kohden hengessä tämän rukouksen kautta:

”Herra, minä tiedän, että Henkesi asuu minussa ja tiedän, että olet lähettänyt hänet lohduttamaan minua, vahvistamaan minua ja ilmaisemaan minulle Kristuksen mielen. Niinpä käännyn nyt puoleesi yksinkertaisesti, lapsenomaisessa uskossa. Puhu minun sydämelleni lohdutusta, koska minulla ei ole enää mitään voimaa jäljellä. Nosta minut pystyyn ja johda minua.”

Et sinä pyörry! Sinä selviät koetuksistasi voittajana, koska sinun uskosi on käynyt läpi testauksen ja on koeteltu kuin kulta. Sinä näet vielä Herran toteuttavan kaikki lupaukset, jotka hän on antanut sinulle!