ODOTA HERRAA

Paholaisella on strategia, jolla hän pettää uskovia ja saattaa heidät epäilemään Jumalan uskollisuutta rukousten kuulemisessa. Saatana haluaisi meidän uskovan, että Jumala on sulkenut korvansa meidän huudoiltamme ja jättänyt meidät selviytymään asioistamme yksin.

Uskon, että Jeesuksen Kristuksen nykyseurakunnan suurin tragedia on siinä, että vain harvat uskovat rukouksen voimaan ja tehokkuuteen. Tarkoittamatta pilkata Jumalaa hänen omiensa joukot valittavat: ”Minä rukoilen, mutta en saa vastauksia. Olen rukoillut niin pitkään, niin kovasti, ilman tuloksia. Haluaisin vain nähdä todisteita siitä, että asiat muuttuvat. Ne vain menevät eteenpäin tavanomaiseen tapaan ilman mitään muutosta. Kuinka kauan minun pitää odottaa?” Heillä ei ole enää hetkiä salaisessa kammiossaan, koska he uskovat, ettei heidän rukouksessa kannetut anomisensa nouse valtaistuimen eteen asti. Toiset taas ovat vakuuttuneita siitä, että Jumala kuuli vain Danielin, Daavidin ja Elian rukoukset.

Rehellisesti monet Jumalan pyhät taistelevat näiden ajatusten kanssa: ”Jos Jumalan korva on auki rukoukselleni ja minä rukoilen ahkerasti, miksen saa todisteita hänen vastauksistaan?” Onko jotakin erityistä, jota olet rukoillut pitkän aikaa, mutta et ole saanut vastausta siihen? Onko kulunut jopa vuosia, ja edelleen odotat ja toivot, ihmetellen?

Meidän täytyy olla tarkkoja siinä, miten haastamme Jumalaa Jobin tavoin, ettei Jumala muka välitä meidän tarpeistamme ja anomisistamme. Job valitti: ”Minä huudan sinua, mutta sinä et vastaa minulle; minä seison tässä, mutta sinä vain tuijotat minuun”(Job.30:20).

Jobin näkemys Jumalan uskollisuudesta oli sumentunut vaikeuksissa. Hän syytti Jumalaa lopulta siitä, että tämä oli unohtanut hänet. Jumala moitti häntä tästä kovasti.

Meidän uskovien on aika katsoa rehellisesti niihin syihin, joiden takia meidän rukouksiimme ei ole tullut vastausta. Me saatamme olla syyllistyneet Jumalan moittimiseen siitä, ettei hän ole välittänyt meistä, kun kuitenkin koko ajan meidän oma käyttäytymisemme on syynä siihen.

”Odota Herraa ja ota vaari hänen tiestänsä, niin hän korottaa sinut, ja sinä perit maan ja näet, kuinka jumalattomat hävitetään”(Ps. 37:34).