VAPAHDETTUNA JA PELASTETTUNA

”Herra on vapahtava minut kaikesta ilkivallasta ja pelastava minut taivaalliseen valtakuntaansa; hänelle kunnia aina ja iankaikkisesti!”(2 Tim.4:18).

Sanan vapahtaa merkitys on tässä ”vartioida, suojella, varjella, turvata aidata”. Jumala sanoo siis: ”Minä vartioin, suojelen, varjelen, turvaan ja aitaan sinut niin, ettei paholainen pääse koskemaan sinua. Minä itse vapahdan sinut ja tuon sinut taivaalliseen valtakuntaani.”

Näetkö, millainen valehtelija paholainen on? Hän sanoo saavansa sinut kyllä itselleen, vaikka Jumala on koko ajan luvannut varjella sinua!

Vähän aikaa sitten koin oudon asian. Olin noussut aamulla rukoilemaan ja istuin olohuoneessa Raamattu kädessäni. Yhtäkkiä Saatana alkoi tunkeutua mieleeni. Hän kirkui kauheita uhkailevia kirouksia: ”Sinä tuhoudut! Olet viettänyt koko elämäsi palvellen Jumalaa turhan takia. Nyt minä otan sinut ja tuhoan sinut loppuajaksesi.”

Näin edessäni kaikki evankelistat, jotka Saatana oli tuhonnut viimeisten vuosien aikana. Paholainen huusi: ”Sain heidät kaikki, ja hekin rakastivat Jeesusta yhtä paljon kuin sinä. Miksi ajattelet olevasi jotenkin erityinen? Et ole yhtään hyvä, vaan valehtelija ja petturi, ja minä telkeän sinut ja koko sinun julistustyösi iäksi alimpaan kattilaan!”

En ollut koskaan elämässäni kokenut niin järkyttää hyökkäystä. Olin niin hämilläni, etten pystynyt hengittämään! Sitten Herran Henki tuli ylleni, ja nousin seisomaan pyhää vihaa täynnä, sidoin Saatanan ja heitin hänet pois luotani.

”Paholainen, sinä olet se valehtelija ja kaiken valheen isä!” Minä moitin häntä Jumalan sanalla, ja se päästi minut kaikesta pelosta!

Rakas lukija, Jumala tahtoo tehdä saman sinulle. Annatko hänen? Kuuntele Jumalan sanaa: ”Te, jotka Herraa rakastatte, vihatkaa pahaa. Hän varjelee hurskasten sielut, jumalattomien kädestä hän heidät pelastaa”(Ps.97:10). Herra vartioi, suojelee, varjelee, laittaa aidan sinun ympärillesi, kunnes Jeesus tulee takaisin!