HÄNEN HALLINNASSAAN

Ihmiset menehtyvät pelätessään ja odottaessaan, mikä maanpiiriä kohtaa”(Luuk.21:26). Jopa hurskaat uskovatkin joutuvat tämän tulevaisuutta koskevan pelon ja masennuksen aallon valtaan. Ihmiset pelkäävät, että laiva uppoaa. Ihmiskunta janoaa turvallisuutta.

Kuulostaako pelottavalta? Tietysti kaikki näyttää hajoavan, niin kuin luonnollinen silmä näkee. Näillä vakavilla hetkillä, jopa skeptikot joutuvat tunnustamaan, että jotakin ilmestyskirjan kertomaa todella tapahtuu maan päällä.

Kauheuksien näyn mukana Jumala on antanut minulle erityisen toivon sanoman kaikille tosi uskoville. Olen kysellyt Jumalalta huolestuneena kaikista asioista, joita olen nähnyt olevan tulossa. Pyysin häntä näyttämään, miten uskovat voivat suorittaa kaikki tehtävänsä niin lyhyessä ajassa, kun niin monet menevät piiloon. Miten uskovat voivat pitää pelon poissa sydämestään? Miten he pystyvät ottamaan vastaan uutiset ja odottamaan kauheuksia ja tuhoja pelkäämättä kotiensa ja lastensa puolesta? Lakkaavatko he täyttämästä velvollisuuksiaan ja kääntyvät takaisin tämän maailman menoihin, paholaisen leipiin ja antavat hänen kulkea omaa tietänsä? Maksavatko he laskunsa, tallettavat vähän rahaa pankkiin ja sitten vain antavat mennä odottaen päivää parempaa? Ostavatko he maatilan tai palan maata ja pakenevat maalle, toivoen voivansa paeta tulevia murhenäytelmiä? Antavatko he motivaationsa kuolla ja antautuvat pelolle? Hylkäävätkö he kaikki unelmansa ja toiveensa rupeamalla erakoiksi?

Rakas ystävä, kuule, mitä Pyhä Henki sanoi minulle. Vain neljä pientä sanaa, mutta niin vahvaa, että ne herättivät minussa uuden kirkkaan toivon ja uskon. Sanat ovat: Kaikki on Jumalan hallinnassa.

Niin juuri, kaikki on hallinnassa. Sinä ja minä ja kaikki, mikä koskee meitä, olemme hallinnassa. Näyttäkööt asiat kuinka pahoilta tässä juopuneessa maailmassa tahansa, kaikki vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka rakastavat Jumalaa ja ovat kutsutut hänen tarkoituksensa mukaan(ks. Room.8:28).

Tulevaisuus näyttää pahalta ja uhkaavalta, mutta Daavid sanoi: ”Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani”(Ps.23:4). Tämän päivän sanoma on, että tulevaisuuskin on hänen hallinnassaan, joten meidän ei tarvitse pelätä.