VOIMAN EVANKELIUMI by Gary Wilkerson

Evankeliumi Jeesuksesta Kristuksesta ei ole evankelioimisen evankeliumi, vaan pyhityksen. Se on voima, joka pelastaa meidät, varjelee meitä. Meidän tulee vaeltaa evankeliumissa pelolla ja vavistuksella. Meidän tulee oppia tuntemaan sota-aseemme ja alkaa kasvaa ja kypsyä.

Vaikka sanon tämän kaiken, minulla on myös hyviä uutisia teille. Me voimme vastaanottaa voiman, Hengen työn, joka on syvä, kirkas ja dynaaminen! Vakaina perustukseltaan ja uskoltaan seisovat uskovat kasvavat kypsyyteen, kun Jumalan Henki tulee heidän sydämeensä. Heissä vapautuu voimaa, joka parantaa sisimmän ja sulkee oven ulospäin. Rakastan sanoja, jotka Nehemia, Pyhän Hengen esikuva, lausui niille, jotka pyrkivät sisään Jerusalemin kaupunkiin.

”Mutta minä varoitin heitä ja sanoin heille: "Minkä tähden te jäätte yöksi muurin edustalle? Jos vielä kerran teette sen, niin minä käyn teihin käsiksi”(Neh.13:21).

Kuvittelen Jeesusta seisomassa elämäni ovella. Kun Saatana tulee tyrkkimään minua, Jeesus seisoo viholliseni ja minun välissäni sanoen: ”Minä varoitin sinua kerran. Painu tiehesi! Olet väärässä paikassa. Olet ryhtynyt sellaiseen, mitä et pysty viemään loppuun asti. Olet tekemisissä sinua suuremman kanssa”.

Kuvittelen myös Jumalan seisovan oman elämäni muurilla. Sisältä olen puhdas, mutta kuulen ulkoapäin huutoa: ”Et pysty pysymään puhtaana.”

Minäpä voin pysyä puhtaana, koska Jeesus sanoo elämäni muurilla: ”Kuka kuvittelet olevasi, Saatana? Mitä tekemistä sinulla on minun poikani, tyttäreni kanssa, joka on peitetty Karitsan verellä ja pyhitetty ja tehty eheäksi? Kuka sinä olet puhumaan näitä pahoja asioita?”

”Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut”
(Room.8:37).

Jeesus on tehnyt meistä kaikista voittajia hänessä!”