MINÄ VAHVISTAN SINUA

Haluan puhua teille synnin siteistä. Tarkoitan tällä taistelua omaa lihaa vastaan. Uuden Liiton aikana Jumala sallii sinulle tilanteita näyttääkseen, kuinka täysin riippuvainen olet hänestä ja siitä, että hän vie sinut läpi uskon kautta.

Jumala ei koskaan johda sinua kiusaukseen, mutta hän sallii sinun joutua omien keinojesi loppuun. Jos sinulla on helmasyntiä, saatana tulee jatkuvasti sinua vastaan valheillaan: ”Olet liian heikko! Et ikinä selviä tästä!”

Kuulet kahleitten kalinaa, kun saatana yrittää sitoa sinut tapoihisi uudestaan ja ihmettelet: ”Herra, miten ikinä pääsen tästä ylös? Olen joutunut niin syvälle”.

Mitä voit tehdä? Tiedät, ettet voi paeta vihollistasi. Olet sitä paitsi aivan liian heikko voittaaksesi hänet. Niinpä painaudut alas hänen edessään, vapisten pelosta.

Saatat sanoa itseksesi: ”Mitä, jos lähtisin takaisin entisille teilleni. Ainakin pääsisin kaikesta tästä hengellisestä sodankäynnistä. Tämä on liikaa minulle!” Et voi mennä takaisin vanhan mestarisi luokse. Jos käännyt nyt ja hylkäät Kristuksen, se maksaa sinulle koko elämäsi.

Monet uskovat joutuvat kiinni helvetilliseen syntiin lankeamisen ja tunnustamisen kierteeseen, syntiin ja tunnustamiseen. He kulkevat ystävien, sielunhoitajien ja kenenkä hyvänsä luona, joka suostuu kuuntelemaan heitä, kun he rukoilevat ja itkevät. Sellaiset uskovat tekevät kaiken muun paitsi seisovat pakoillaan ja luottavat Herraan omaksi pelastuksekseen.

Vanhassa Testamentissa on paljon esimerkkejä siitä, miten meillä ei ole voimaa taistella hengellisiä sotia omassa lihassamme. Vanha ihmisemme on tavattoman heikko ja voimaton, mutta sisimmässämme on uusi ihminen. Tämä uusi ihminen ymmärtää, että ei ole olemassa inhimillistä ulospääsytietä. Jumalan täytyy taistella yksin. Me emme pysty vastustamaan pahaa omassa voimassamme, vaan Pyhän Hengen voimassa, joka kirkastuu meille vain uskon kautta.

”Älä pelkää, sillä minä olen sinun kanssasi; älä arkana pälyile, sillä minä olen sinun Jumalasi; minä vahvistan sinua”(Jes.41:10).