JUMALA HALUSI OLLA MINUN ISÄNI

“Olen itse halunnut olla sinulle se, mikä olen, millaisena haluan sinun näkevän itseni. Haluan sinun tuntevan minut rakastavana taivaallisena Isänäsi.” Minä en valinnut häntä, vaan hän valitsi minut tähän rooliin, olla hänen lapsensa.

Hallitseeko Jumala taivasta ja maata? Onko hän Kaikkivaltias? Onko hän Kaikkivoipa? Vallitseeko hän vesiä? Vastaus kaikkiin näihin kysymyksiin on tietenkin, kyllä. Näinä viimeisinä päivinä Jumala haluaa meidän olevan hänen olemuksensa kuva toinen toisillemme: ”Haluan olla Isäsi ja haluan, että olet minun poikani tai tyttäreni.”

Jeesus vaelsi koko maallisen elämänsä ajan tietoisena siitä, kuka Isä oli, tunsi hänen tahtonsa, kuuli hänen äänensä. Hän eli jokaisen hetken hänen rakkautensa auringonpaisteessa, eikä koskaan ollut ihmeissään tai epäillyt sitä. Siksi hän saattoi kohdata kaiken vihollisen hänen päälleen heittämän, koetuksen, vaikeuden. Hän tiesi, että hänen Isänsä oli hänen kanssaan. Hän saattoi sanoa: ”Tiedän, että minulla on Isä, joka lähetti minut. Hän valitsi minut ja asetti minut. Hän on aina minun kanssani. En ole koskaan yksin.”

”Että he kaikki olisivat yhtä, niin kuin sinä Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt” (Joh.17:21).

Jeesus sanoi: ”Sanot haluavasi tuntea minut, ja se on oikein hyvä. Nyt haluan sinun tuntevan Isäni. Haluan, että tunnet hänet niin, kuin minä tunsin hänet ja iloitsin hänestä Isänä!”

Isä sanoo meille: ”Minä tahdon varjella sinua, olla suojelijasi, suistaa kaikki demoniset hyökkäykset, täyttää kaikki tarpeesi, auttaa sinut läpi kaikkien koetustesi. Anna minun olla Isäsi!”

Mieti tätä: Hän valitsi sinut satojen miljoonien ihmisten joukosta maan päällä. Ei hän vain valinnut sinua, vaan myös adoptoi sinut lapsekseen. Hänen Henkensä käskee sinua huutamaan: ”Abba, Isäni! Et ole vain Aabrahamin isä tai Pietarin tai Paavalin, vaan minun. Sinä olet tehnyt minusta perillisen, veljen Jeesukselle. Sinä olet todella minun Isäni”.