JEESUKSEN LÄHEISYYDEN TARKOITUS

Jeesuksen läheisyyden tarkoitus on ilmaista Isä. Jos silmäsi eivät ole avautuneet näkemään Isää, et ole vielä päässyt täyteen läheisyyteen Kristuksen kanssa.

Jeesus opetti: ”Te tarvitsette näyn siitä, kuka Isä on. Teidän pitää pystyä opettamaan toisia, jotka ovat kuin lampaat ilman paimenta nyt. He ajattelevat, ettei kukaan välitä heistä, koska he ovat laittomia lapsia. Niinpä teidän pitää tehdä samaa työtä kuin minäkin tein, puhua niin kuin minä puhuin. Heidän täytyy saada tietää, että heillä on rakastava Isä taivaassa”(ks. Joh. 14:6-9).

Rakas lukijani, meidänkin pitää saada tuo näky. Meidän on kyettävä sanomaan maailmalle: ”Katsokaa minun elämääni. Kuunnelkaa, mitä puhun. Katsokaa tekoja, joita teen. Kaikki ilmentää taivaallista Isää.”

Kuvittelen Jeesuksen sanoneen opetuslapsilleen: ”Te siis haluatte minun näyttävän teille Isän? Muistelkaa Kaanan häitä, kun muutin veden viiniksi. Siinä ilmaisin Isäni. Näytin, että hän välittää lastensa pienimmistäkin tarpeista. Hän näytti huolenpitonsa perheestä, avioliitosta, lastensa ruoasta. Siinä minun Isäni toimi! En ole koskaan tehnyt mitään itsestäni, vaan ainoastaan, mitä hän on käskenyt minun tehdä”(ks. Joh.14:10- 11).

Hän jatkaa: ”Muistatteko neljäntuhannen hengen ruokkimisen ja myöhemmin viidentuhannen? Nuo ihmiset olivat olleet ilman ruokaa melkein kolme päivää. Te näitte, miten nälkäisiä he olivat ja kysyitte: ’Kuinka me pystymme ruokkimaan heidät?’ Niin mursin leipää ja kaloja ja jaoin ne. Te näitte, kuinka ihmiset tarttuivat ruoan runsauteen. Muistatte myös vasut tähteeksi jäänyttä ruokaa”.

Miksi Jeesus sanoo, että Pyhä Henki muistuttaa meitä kaikesta. Siksi, että niin saamme ilmestyksen Isästä. Niin voimme käydä uudelleen läpi kaikki ihmeet, joita hän on tehnyt elämässämme, kaikki vapautumiset, ihmeelliset teot. Jeesus sanoo sen kautta: ”Kaikki, minkä olen tehnyt teille, on taivaallisen Isän ilmaisemista. Sitä, kuka hän on ja mitä hän haluaa meidän olevan.”