SAAMME KAIKKI EDUT

Jumala antoi Poikansa, Poika antoi henkensä ja me saamme kaikki edut!

Yhteisellä sopimuksella Isä ja Poika tekivät keskenään liiton varjelemaan ja ylläpitämään Kristuksen siementä. Tällä varmistettiin, että me kestämme loppuun asti.

”Hän kutsuu minua: 'Sinä olet minun isäni, sinä minun Jumalani ja pelastukseni kallio'. Ja minä asetan hänet esikoiseksi, maan kuninkaista korkeimmaksi. Minä säilytän armoni hänelle iankaikkisesti, ja minun liittoni hänen kanssaan on luja. Minä annan hänen jälkeläistensä säilyä iäti ja hänen valtaistuimensa niin kauan, kuin taivaat pysyvät. Jos hänen poikansa hylkäävät minun lakini eivätkä vaella minun oikeuksieni mukaan, jos he minun säädökseni rikkovat eivätkä noudata minun käskyjäni, niin minä rankaisen vitsalla heidän rikoksensa ja heidän pahat tekonsa vitsauksilla; mutta armoani en minä ota häneltä pois enkä vilpistele uskollisuudestani. En minä liittoani riko, enkä muuta sitä, mikä on minun huuliltani lähtenyt. Minä olen kerran vannonut pyhyyteni kautta, ja totisesti, minä en Daavidille valhettele: 'Hänen jälkeläisensä pysyvät iankaikkisesti, ja hänen valtaistuimensa on minun edessäni niin kuin aurinko”(Ps.89:26- 36).

Isä teki tämän liiton vakuudeksi Pojalleen: ”Minä, Herra, olen vanhurskaudessa kutsunut sinut, olen tarttunut sinun käteesi, varjellut sinut ja pannut sinut kansoille liitoksi, pakanoille valkeudeksi”(Jes. 42:6). Jumala siis sanoi: ”Käteni on oleva aina sinun kätesi tukena, etkä sinä joudu koskaan minun varjelevan voimani ulkopuolelle. Minä vakuutan pitäväni sinut suojassa kaikilta sielunvihollisen juonilta”.

Isän antama vakuus on meidänkin ulottuvillamme nyt, koska Pojan uhri ristillä on tuonut meidät tämän liiton osallisuuteen. Jumala vakuutti Pojalleen: ”Jos menet, minä varjelen ja yllä pidän kaikki sinun siemenesi, niin kuin olen varjellut ja pitänyt yllä sinua. En koskaan siirrä uskollisuuttani sinusta tai sinun lapsistasi.”