MISSÄ ON VOITTO?

Useimmat meistä tietävät, että synti on kaikkien ongelmiemme perusta: pelkojemme, syyllisyytemme, vihamme, masennuksemme. Tiedämme, että se ryöstää hengellisen rohkeutemme ja elämänhalumme, mutta emme tiedä, miten päihittää ”synti, joka niin helposti meidät kietoo”(ks. Hebr.12:1).

Tiedämme, että saamme voiton kaikista vihollisistamme Jeesuksen Kristuksen meidän Herramme kautta. Miten sitten saamme voimaa surkeaan, pieneen viinipuun oksaamme hänestä, viinipuustamme. Miten se toimii? Rakastan Jeesusta, olen aina rakastanut ja tiedän, että hänen on kaikki valta. Tiedän myös, että hän lupaa minulle voiton. Kuitenkaan en tiedä, mitä voitto tarkoittaa ja miten se tulee minulle?

Alan juuri nähdä pientä valoa tähän Jumalan salaisuuteen. Jumala pyytää minua tekemään kolme asiaa, kun etsin itsekseni täydellistä voittoa helmasynneistäni.

  1. Minun tulee oppia janoamaan pyhyyttä ja vihaamaan syntiäni. Synti saastuttaa minut, eikä Jumala voi sietää syntiä, toimia sen kanssa. Jumalan pelko on periaatteessa kaiken vapauden lähde. Älä odota, että sinulle annetaan vapauksia tai etuoikeuksia. Sinun pitää tunnustaa syntisi ja hylätä se.
  2. Minun pitää olla vuorenvarma siitä, että Jumala rakastaa minua synnistäni huolimatta! Jumala vihaa syntiäni täydellisellä vihalla, kun hän samaan aikaan rakastaa minua loputtomalla intohimolla. Hänen rakkautensa ei koskaan tee kompromissia synnin kanssa, mutta hän tarttuu kiinni syntiseen lapseensa päämääränään saada hänet takaisin yhteyteensä.
  3. Minun tulee ottaa vastaan Isäni rakastava apu päästäkseni kestävyyteen ja voittoon. Synti on kuin mustekala, jolla on monia lonkeroita. Niillä se pyrkii tuhoamaan elämäni. Harvoin lonkerot päästävät minut otteestaan heti paikalla. Minun pitää irrottaa yksi lonkero kerrallaan, saada pieni voitto! Jumala lähettää Pyhän Hengen minun luokseni näyttämään, miten pitää taistella, milloin juosta pakoon, missä iskeä seuraavaksi. Taistelu henkivaltoja ja hallituksia vastaan on hänen, ei minun taisteluni! Olen vain sotilas, joka käy hänen sotaansa. Jumala haluaa minun luottavan häneen sataprosenttisesti. Minun osani tässä sodassa on uskoa, että Jumala tuo minut ulos tästä sodasta voittajana!