LUOTETTAVA NEUVONANTAJAMME

En anna neuvoja taloudenhoitoon. Olen tekemisissä maailman ainoan luotettavan neuvonantajan kanssa! Uskon, että minun luotettavalla neuvonantajallani on neuvo mihin hyvänsä asiaan vain. Hän on ollut mukana meidän työyhteydessämme alusta asti. Kun siirsimme toimistomme takaisin New Yorkiin, hän muutti meidän kanssamme. Hän on johtanut kiinteistökauppoja, joita teimme siellä. Hän auttoi meitä ostamaan Mark Hellinger Teatterin Broadwayltä. Siinä Times Square Church pitää nyt jumalanpalveluksiaan.

Hän ei ole meidän neuvonantajamme ainoastaan taloudellisissa ja kiinteistökauppa-asioissa. Hän on myös asianajajamme, perheneuvojamme, sielunhoitajamme ja matkaoppaamme. Hän itse asiassa opastaa meitä ihan kaikessa, mitä teemme ja kohtaamme. Kun viimeksi puhuin hänen kanssaan (tänä aamuna), hän vakuutti minulle, että hän antaisi meille jatkossakin yhtä tasaista johdatusta tuleviin vaikeisiin aikoihin. Hän sanoi, ettei meidän pitäisi olla huolissamme mistään.

Parasta kaikesta on, että neuvonantajani ei pahastu siitä, että puhun hänelle joka päivä ja mihin aikaan päivästä tahansa. Neuvonantajani rohkaisee minua: ”Sinun ei tarvitse huolehtia mistään, Olen kokenut kaiken tämän monta kertaa aikaisemmin.” On ihmeellistä huomata Raamatusta, miten Jumalan on koko ajan ollut hyvin läheisesti mukana kansansa asioissa.

Herra oli mukana Daavidin, psalminkirjoittajan vaikeissa hetkissä. Daavid tuli kotiin armeijansa kanssa Siklagista ja löysi kaupunkinsa ryöstäjien polttamana tuhkaläjänä. (ks. 1 Sam. 30). Daavidin koti oli murskana ja hänen perheensä vangittuna. Mitään ei ollut jäänyt jäljelle. Kaikki, minkä eteen hän oli tehnyt työtä, karja, huonekalut, omaisuus, oli mennyttä. Daavidilla ei ollut ketään, jonka puoleen hän olisi voinut kääntyä siinä hetkessä. Hänen sotilaansakin aikoivat kivittää hänet. He syyttivät häntä siitä, että hän oli vienyt heidät taisteluun ja jättänyt omaisensa ilman vartiota.

Raamattu sanoo, että Daavid kääntyi oman neuvonantajansa puoleen (ja minun): ”Ja Daavid kysyi Herralta: ’Ajanko takaa tuota rosvojoukkoa? Saavutanko minä sen?’Hän vastasi hänelle: ’Aja, sillä sinä saavutat sen ja pelastat pelastettavat’ "(1 Sam. 30:8). Daavid seurasi neuvonantajansa sanaa ja sai kaiken takaisin ehjänä!