ET OLE TAISTELUSSASI YKSIN

Lukuisat uskovat, myös pastorit, ovat kertoneet minulle, että heidän entiset syntinsä kiusaavat heitä jatkuvasti. He sanovat: ”Pastori Dave, jos vain tietäisit, mitä tein kerran, kuinka kauheasti lankesin syntiin, pystyisit ymmärtämään, miksi olen masentunut. Syntini riippuvat pääni päällä ja joudun jatkuvasti taistelemaan niiden tuottaman syyllisyyden kanssa. Uskon, että Herra Jeesus on antanut minulle anteeksi, että hänen verensä riittää peittämään minun rikkomukseni. En kuitenkaan saa rauhaa synneistäni.”

Toiset kertovat minulle: ”Uskon, että olen saanut anteeksi, mutta mieleni askartelee jatkuvasti helvetillisissä ajatuksissa. Sitä voi tapahtua missä tahansa, kirkossakin. Se panee minut tuntemaan itseni saastaiseksi. On tosi vaikeaa uskoa olevansa puhdas Jumalan silmissä.”

Nämä uskovat unohtavat, että Saatana kiusasi myös Jeesusta kauheilla, rumilla ajatuksilla erämaassa. Tänä päivänä paholainen lähettää pieniä kettuja elämääsi, että ajattelisit olevasi toivoton tapaus ja Jumalan olevan sinulle vihainen. Ne ketut sujauttavat mieleesi ajatuksia, joiden on määrä tuhota sinun uskosi Kristuksen veren voimaan omalla kohdallasi.

Rakas pyhä, sinun ei pidä kuunnella näitä mieleesi kohdistuvia hyökkäyksiä. Sinun tulee leikata ne pois rukoillen: ”Pyhä Henki, tiedän, että olet vierelläni, auta minua.”

Kaikki, jotka ottavat ristinsä ja taistelevat hyvän uskon taistelun, ovat alituisessa sodassa. Me kaikki kohtaamme pahoja ajatuksia, jotka nousevat menneisyydestämme tai hylkäämisen kokemuksesta tai siitä, että yksinkertaisesti elämme pahoja, aistillisia aikoja. Kun sivelemme Jeesuksen verta näihin epäilyksen juuriin, se kulkeutuu jokaiseen soluumme, myös mieleemme ja puhdistaa meidät täydellisesti. Pääsemme vapaaksi ja meidät valtaa todellinen riemu.

Et ole yksin taistelussasi. Hän on lähettänyt sinulle Pyhän Hengen, joka tietää keinot vihollisen kukistamiseen ja vapauttaa sinut kahleistasi. Hän on se pieni, hiljainen ääni, joka johdattaa sinua ja antaa sinulle voimaa kaikkiin taisteluihisi.

Rukoile kanssani: ”Pyhä Henki, tahdon kasvaa Hengen hedelmän kantamisessa. Haluan irti teeskentelystä ja tahdon itselleni ystävällisyyttä, kärsivällisyyttä ja rakkautta. Tiedän, että rakastat minua yhä, vaikka minulta puuttuu kaikkea tätä. Ole siksi kanssani ja auta minua. Aamen.”