TERVEISIÄ HERRAN IHANASSA NIMESSÄ

Olen hiljentynyt viime päivinä erityisesti psalmien 142 ja 143 ääressä. Suosittelen sinulle ajan ottamista näiden voimallisten psalmien lukemiseen. Se rohkaisee sinua uskossa.

Mielenkiintoni kohdistui siihen, mitä Daavidin elämässä tapahtui, kun hän sanoi. ”Kun minun henkeni minussa nääntyy, niin sinä tunnet minun tieni”(Ps.142:3). Hän toistaa tämän Ps.143: 4:ssä: ”Minun henkeni nääntyy minussa, sydäntäni kouristaa minun rinnassani”. Daavid sanoi Jumalalle: ”Olen hukkumaisillani huoliin. Viholliseni ahdistavat minua kovasti. Se masentaa minua.” Hän rukoili Herraa: ”Tarkkaa minun huutoani, sillä minä olen sangen viheliäinen… Vie minun sieluni ulos vankeudesta kiittämään sinun nimeäsi”(Ps.142:6-7).

Rakas lukijani, nämä sanat on kirjoitettu meidän tähtemme, ohjeeksi meille. Ne rohkaisevat kaikkia Jumalan ihmisiä, jotka huolet ja vaikeudet ovat nujertaneet. Jotkut hukkuvat velkojen raastaessa taloudellisiin huoliin. Monet uskovat ovat tosi liemessä. Lesket ja vanhemmat pariskunnat tulevat tuskin toimeen.

Minua on usein moitittu siitä, että olen liian kovasanainen, liian negatiivinen. Ihmiset eivät halua kuulla huonoja uutisia. He menevät mieluummin kuuntelemaan julistajaa, joka ei puhu kivusta, kärsimyksestä ja huolista. Kuitenkin on totta, että useimmat meistä elävät maailmassa, jossa elämä toisinaan on täysin sietämätöntä. Päällemme syöksyy huolien tulva, meidän täytyy kärsiä jopa oman vanhurskautemmekin tähden. Kestämme sairautta, läheistemme kuolema, hämmennyksen aikoja, kun emme tiedä, mitä tapahtuu seuraavaksi. Joudumme Saatanan helvetillisten hyökkäysten kohteiksi uskoamme takia.

Noina ylitse voimiemme käyvinä aikoina opimme etsimään Jumalaa ja rukoilemaan kivuissamme. Daavid sanoi: ”Minä vuodatan hänen eteensä valitukseni, kerron hänelle ahdistukseni. (Ps.142:2). “Vastaa minulle uskollisuudessasi …” (Ps.143:1). Käyvätkö sinun elämäsi tilanteet tällä hetkellä ylitse voimiesi? Tee niin kuin Daavid teki:

• ”Minä levitän käteni sinun puoleesi. Niin kuin janoinen maa, niin minun sieluni halajaa sinua” (Ps.143:6).
• ”Älä peitä minulta kasvojasi. Suo minun varhain kuulla sinun armoasi, sillä sinuun minä turvaan. Osoita minulle tie, jota minun tulee käydä, sillä sinun tykösi minä ylennän sieluni”(Ps.143:7-8).
• ”Pelasta minut vihollisistani, Herra. Sinun tykösi minä pyrin suojaan. Opeta minut tekemään sitä, mikä sinulle kelpaa, sillä sinä olet minun Jumalani. Sinun hyvä Henkesi johdattakoon minua tasaista maata. Herra, virvoita nimesi tähden, vanhurskaudessasi auta minun sieluni ahdistuksesta” (Ps.143:9- 11).

Rohkaistu! Kaikki on Jumalan hallinnassa! Hän täyttää tarpeesi aikanaan.