MEITÄ KOETELLAAN LANKEEMUKSIEN JAVAIKEUKSIEN KAUTTA

En tarkoita, että uskovat, jotka palaavat vanhoihin synteihinsä ja maailmaan, ovat joutuneet koetuksiin. Ei, nuo uskovat kohtaavat uskonsa haaksirikon.

Pietari sen sijaan varoittaa: "Olkaa varuillanne, ettette rietasten eksymyksien mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne" (2 Piet.3:17). Pietari varoittaa uskovia, jotka ovat kasvaneet pyhyydessä ja ovat päättäneet seurata Herraa.

Jotkut teistä ovat saattaneet langeta huolimatta siitä,miten olette kasvaneet Herran tuntemisessa. Jos kysyisin,mikä aiheutti sinun lankeamisesi, saattaisit vastata: "Veli David, se oli vihan puuska. Oma perheeni ärsytti minua,ja minä vain räjähdin. En ymmärrä sitä. Minusta oli juuri tulossa hieman lempeämpi, vähän enemmän Jeesuksen kaltainen. Sitten joku painoi väärää nappia, ja minulle kävi hullusti." Saatat sanoa: "Olen vain ihminen. Kuinka paljon minun pitäisi kestää?"

Sillä ei ole väliä, ärsyttikö jokin sinua tai olitko jopaoikeassa. Ärsyyntyminen todisti, että tarvitset vapautusta. Raamattu sanoo: "Kaikki katkeruus ja kiivastus ja viha ja huuto ja herjaus, kaikki pahuus olkoon kaukana teistä"(Ef.4:31).

Jumala jatkaa sinun koettelemistasi, kunnes voit sanoa:"Minussa on henki, josta minun pitää päästä." Et voikasvaa Kristuksessa, saada rauhaa kotona tai töissä, ennen kuin voit sanoa: "Olet oikeassa, Herra, ota se pois!"

Jos sinua koetellaan tällä alueella, tai millä tahansa muulla alueella, saatat sanoa: "Tunnen itseni niin arvottomaksi. Kuinka paljon olenkaan menettänyt uskon alaa? Rakastaako Herra yhä minua?"

Rakas pyhä, jos olet todella katunut, et ole menettänytyhtään alastasi. Jumala laittaa rakastavat käsivartensa ympärillesi ja sanoo: "Minä annoin sen tapahtua, jotta näkisit, mitä sinulla on sydämessäsi. Kasvat koko ajan. Olet sanonut, että haluat vaeltaa kanssani. Minä opetan sinua. Minä tiedän, mitä sisälläsi on ja annan sinunärsyyntyä, kunnes olet päässyt eroon kaikesta."

Koetellaanko sinua? Silloin vain rukoile: "Herra, sinä oletpannut sormesi joidenkin asioideni päälle. Irrota ne sydämestäni. Sano minulle Herra, etten ole menossa taaksepäin. Minä tahdon olla menossa eteenpäin sinun kanssasi!"